david ortiz steroids oral steroids steroids for cough steroids before and after are steroids bad for you what do steroids do to your body moon face steroids liver steroids steroids for bronchitis types of steroids how do steroids work

Na architektów konstytucji Indii, choć czerpiąc z wielu źródeł zewnętrznych, największy wpływ miał brytyjski model demokracji parlamentarnej. Ponadto z Konstytucji Stanów Zjednoczonych Ameryki przyjęto szereg zasad, w tym rozdział władzy między głównymi gałęziami rządu, ustanowienie sądu najwyższego oraz przyjęcie, choć w zmienionej formie, federalnego struktury (konstytucyjny podział władzy między rządami związkowymi [centralnymi] i stanowymi). Mechaniczne szczegóły kierowania rządem centralnym zostały jednak w dużej mierze przeniesione z ustawy o rządzie Indii z 1935 r., uchwalonej przez parlament brytyjski, która służyła jako konstytucja Indii w dniach schyłku brytyjskich rządów kolonialnych.

Nowa konstytucja ogłoszona 26 stycznia 1950 r. ogłosiła Indie „suwerenną socjalistyczną świecką republiką demokratyczną”. Z 395 artykułami, 10 (później 12) harmonogramami (każdy wyjaśniający i rozszerzający pewną liczbę artykułów) i ponad 90 poprawkami, jest to jedna z najdłuższych i najbardziej szczegółowych konstytucji na świecie. Konstytucja zawiera szczegółową listę „praw podstawowych”, obszerną listę „dyrektywnych zasad polityki państwa” (cele, które państwo jest zobowiązane promować, ale bez określonego harmonogramu ich realizacji [pomysł zaczerpnięty z konstytucji Irlandii] ) oraz znacznie krótszą listę „podstawowych obowiązków” obywatela.

Pozostała część konstytucji szczegółowo opisuje strukturę, uprawnienia i sposób działania władz związkowych (centralnych) i stanowych. Zawiera również przepisy dotyczące ochrony praw i promowania interesów niektórych klas obywateli (np. grup społecznych znajdujących się w niekorzystnej sytuacji, oficjalnie określanych jako „kasty planowe” i „plemiona planowe”) oraz proces zmiany konstytucji. Niezwykła specyfika indyjskiej konstytucji jest taka, że ​​poprawki, które średnio prawie dwa razy w roku, były często wymagane w celu zajęcia się kwestiami, które w innych krajach byłyby regulowane przez rutynowe ustawodawstwo. Z kilkoma wyjątkami uchwalenie poprawki wymaga jedynie zwykłej większości obu izb parlamentu, ale większość ta musi stanowić dwie trzecie obecnych i głosujących.